ny medlem i efs

idag hade vi efs möte hemma hos oss. det var riktigt roligt att få bli välkomnad på riktigt, även om det var svårt att få till ett datum först (jag har ju inget annat för mig^^). det började med att maggan pratade lite om bön, det var väldigt intressant och då börjar man fundera lite på det där med bön. jag ska nog försöka använda mitt armband jag fick i komfirmationspresent. sen fick emelie och jag våra bibelord. emelie fick ett som är väldigt speciellt för mig. det är filipperbrevet 4:4

Gläd er alltid i Herren. Än en gång vill jag säga: gläd er. Låt alla människor se hur fördragsamma ni är. Herren är nära. Gör er inga bekymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla era önskningar. Då skall Guds frid, som är mera värd än allt vi tänker, ge era hjärtan och era tankar skydd i Kristus Jesus.

fil. 4:4

det är speciellt eftersom när vi komfirmander skulle hålla i gudstjänsten så var det jag som skulle läsa just den texten. ja, sen så kollade vi på film om några masaier(tror det stavas så) i afrika och hur deras liv såg ut efter att de blivit kristna. så mycket mer gjorde vi inte, förutom att äta mat och prata och på innan alla gick hem så sjöng vi, din trofasta kärlek. den är också mycket speciell och förknippad med komfirmationen.

det var mycket roligt, även om det vara var gamla tanter och gubbar förutom maggan, och min famlij. det ska bli roligt att se hur det uvecklas.

Kommentarer
Postat av: David

Hej Johanna!
Var roligt att läsa detta! Jag kommer ihåg när vi skulle träna på att läsa det där bibelordet :)
Ses!

2008-04-27 @ 21:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0