västerås =)

det känns som om det var ett tag sen jag skrev något så nu tänkte jag berätta lite om det jag gjort dom senaste dagarna. I förrgår hoppade jag på ett tåg till västerås för att umgås lite med mathilda och hennes mormor. När jag väl var på tåget såg mathilda kändes det nästan lite overkligt. vi hade inte träffats på hela sommaren och ängtligen så skulle det bli av! ja, vi började som vanligt direkt med att prata om allt mellan himmel och jord, men mest om det som hänt i sommar. sen kom vi fram till västerås och skulle åka buss till hennes mormor och vi fortsatte prata. när vi kommit fram och fika så skulle vi gå och handla till middagen.när vi var på väg till affären så var det många som tittade på oss, kändes lite underligt men det var ju inte så konstigt eftersom mathilda var ursnygg i sin sommarklänning. när vi kom tillbaka och det var dags för maten så kom vi på att vi inte hade nåt smör att steka köttbullarna i, så vi fick bege oss ut och försöka få tag på smör. när vi var på väg tillbaka var det nån snubbe som körde förbi som inte kunde låta bli att stirra på min ursnygga kompis, mathilda verkar vara populär bland västeråsarna. då vi kom tillbaka så märkte vi att smöret var inte det enda vi hade glömt. vi hade inga makaroner till köttbullarna, så det fick bli potatis istället. och jag måste bara säga att mathildas mormor gör dom goodaste köttbullarna! läskigt goda. 

nästa dag skulle jag och mathilda åka och bada, och allting gick jättebra. vi hann precis med bussen och båten och allt. men sen när vi skulle börja bada blev det andra bullar. det började med att jag fick en kallsup när jag hoppade i från trean och fick jätteont i ena örat. det var itne så kul. sen när vi hade vart och handlat så hoppade jag i sjön med pengarna i fickan. inte så smart, men har någonsin påstått att jag är det? sen när vi skulle sola så välte jag ut min loka så handduken blev alldeles plask våt. det var inte min dag kan man minst sagt säga. så där låg jag med ont i örat, en utspilld loka och ingen solskyddsfaktor. så, självklart blev jag ju solbränd, och då menar jag VERKLIGEN solbränd. jag skulle kunna mistas för en kokt kräfta bakifrån. det värsta var att örat ville inte ge sig, det fortsatte göra ont så tillslut bestämde jag mig för att det var lika bra att åka hem, jag var inte så trevligt sällskap skulle jag tro. när jag sedan sitter där på bussen och åker mot enköping ser jag hur det börjar regna. suck! så på kvällen så tog jag det bara lungt med mina nya bästa vänner, Ben&Jerry, och kollade på tv. pappa sa att jag fick skylla mig  själv. "det är dina bilringar" (för er som inte vet så är Ben&Jerry glass, väldigt onyttug sådan). men jag kände att jag behövde det efter en dag då hela världen var emot mig (okej, kanske inte hela men stora delar av den).  


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Hahaha Johanna det var ju dig i dina COOlA brills som alla kollade på juh jag menar efter du åkt så var det inga som kollade längre ;)

Jag vet, min mormor gör Världens godaste köttbullar! fatta att jag är kär i dom liksom och satt och gav dom komplimanger hela middagen ;D

Det var fete kul att du kom iallafall (och att du badade med dina pengar :P) och jag kommer sakna dig fetemegasjukligt mycket det kommande året!!!<33333<333

2008-08-02 @ 10:38:54
URL: http://mattahari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0