Cup Kommunal

ja, så den här helgen var det ängtligen dags! det är så härligt att sitta på bussen och vara alldeles taggad. när vi kommit till scandic winn i karlstad var det lunch och sen dag för match mot jämtland/härjedalen. jag fick stå den matchen, så otroligt roligt! speciellt när man vinner. vi var totalt grymma, vi spela riktigt bra fotboll. fast vi borde gjort mer mål. Nästa dag var det match mot göteborg, då fick jag sitta på bänken. inte riktigt lika roligt, speciellt eftersom jag stukade fingret på uppvärmningen. tyvärr så gick inte den här matchen lika bra, vi var lite för sega in i situationerna och satte inte våra målchanser. det gjorde däremot göteborg. det blev förlust med 2-0. på kvällen var det eurovision song contest, jag orkade bara vara vaken tills perelli hade sjungit. sen somnade jag med kläderna på. nästa dag vaknade vi och gick ner till frukosten. förutom vi (distriktslagen) bodde det en massa kineser eller japaner på hotellet och när det var frukost var det lite jobbigt eftersom dom höll på att tränga sig hela tiden! sen var det matchgenomgång. då fick jag veta att det var jag som skulle stå. det var en välldigt viktigt match. vi behövede vinna för att gå vidare och alla var verkligen taggade till max. synd bara att det skulle gå så fel. det började med att värmland tog ledningen med 1-0 vilket stod sig till halvlek. det kändes inte omöjligt att hämta upp, jag menar vi var nog det laget som kunde spela bäst. bara det att vi inte hade orken eller satte chanserna när vi fick dom. dom fick in 2-0 och sen 3-0. det var riktigt orättvist, jag vill inte ens beskriva känslorna som jag kände då. på slutet satte dom 4-0. usch, jag var inte en person man ville ha att göra med efter matchen. när man sedan satt på bussen på väg hem kändes det inte särskilt bra. jag vet ju att jag kan så mycket bättre. det känns så tråkigt att det är slut nu med distriktslaget. jag önska det kunde vara längre, typ ett eller två år till. men men, det blir säkert bra, även om det känns riktigt surt just nu.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Se det på den positiva sidan, du hade en jätte rolig helg ellerhur? ;)
Puss på dig min prins snart hamnar du i landslaget

2008-05-26 @ 08:12:21
URL: http://mattahari.blogg.se
Postat av: Hulda

JObbigt :( men Johanna, du kommer igen, och nu gäller det bara att tagga till alla andra matcher och kom ihåg att det viktigaste inte är att vinna utan att ha roligt :P ne men du, snart så blire blågult för dig :)

2008-06-02 @ 16:38:24
URL: http://thepinkbird.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0