JAA!!!!

idag var det dags då. skolrugby och stependie konsert på samma dag. det började med match mot S.t Ilian och oj vad jag var taggad. jag spelade pelare i klungan (klunagan är den där klumpen med spelare som trycker mot varandra och tacklas mest om du inte visste det). vi spelade grym rugby (för att vara ett skollag) och jag satte två kickar. dessutom fick jag tackla ordentligt, så sjukt roligt! det är inte så hemskt som det låter. jag tror att om det var nån som blev skadad så var det väll dom som satt på sidan när jag tacklade ut en tjej. sen spelade vi nästa match mot bergvreten/kunskap. vi var bara tre tjejlag så det var bara två matcher. den spelade jag bara halva matchen ungeför men jag gjorde två försök (mål) satte en kick. vem hade trott att jag kunde få tillbaka känslan av att spela rugby? jag tror nog det beror på att jag behöver variation, något nytt för att inte trötna. men det var så sjukt skönt att bara få den där känslan, den som är så svår att beskriva. adrenalin i hela kroppen och ohhh, nej det går inte att beskriva med ord. den måste upplevas.

sen på kvällen var det stependie konsert och det gick faktiskt bra! vi spelade det bästa vi nånsin gjort (jag och erik och julia) riktigt roligt! så nu på kvällen känns det bra även om jag är solbränd i ansiktet och har ont i huvet! hihi, vem kunde tro det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0