Jag saknar inte, jag längtar!

ojj, jag hinner verkligen inte skriva så mycket längre. men nu ska jag göra ett försök.  okej, here it goes;


jag har kommit fram till att det är väldigt stor skillnad på att sakna och längta. innan så har jag tänkt de betyder ungefär samma sak. men jag hade fel har jag kommit fram till. sakna är (ja, i alla fall för mig) något negativt och riktigt jobbigt. en känsla man helst vill slippa. medans längta är positivt, man ser verkligen fram emot att göra något. om du nu undrar hur jag kommit fram till denna stora upptäckt, så är det för att förut kände jag stor saknad, medans nu är det verkligen längtan. det är så otroligt skönt, jag är faktiskt lycklig!

ja, det var allt det,

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Svar: Santsant , men endel är dummare än man tror och jag blir lika chockad varje gång ^^

Puss <3

2008-10-22 @ 19:11:15
URL: http://mattahari.blogg.se/
Postat av: pernilla

sakna är något bakåt i tiden - längta är något som för en framåt. =) saknar dig och längtar efter dig.

2008-11-24 @ 22:16:08
URL: http://peerniilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0