Dalecarlia 08

ja, då va det äventyret slut. det sista. nu blir det inget mer fanna f92. då känns det skönt att vi fick avsluta på det sätt vi gjorde, även om final hade vart det ultimata. vi började gruppspelet ganska förvånande, vi vände underläge 3-1 till vinst med 3-4. inte riktigt vad vi brukar göra men åhh vad det kändes bra! sen gick hela gruppspelet förbi och vi vann gruppen. sen måste jag bara berätta om den kvällen vi var på kosmos. vi kan ha vart dom fulaste någonsin med våra svarta fanna tröjor, shorts, vita fotbollsstrumpor uppdragna till knäna och glitter på ögonlocken. det var en av dom roligaste kvällarna nånsin, i alla fall innan emilia tappade sin mobil och folk började knuffas. sen var det dags för kvartsfinal mot stora tuna, dom vi förlorat semin mot förra året. matchen slutade noll noll full tid så det gick till straffar. en riktigt konstig grej var att jag var inte ett dugg nervös. bara fokuserad. när det var min tur att lägga straffen tittar jag upp och ser hu målvakten står och dansar nån sorts flubberdans på mållinjen. då blir det som om nån gnista tänds och jag backar upp tittar på bollen och BANG! jag slog gick bara på kraft (jag kan inget annat :P) och den går mitt i mål. det var så skönt, men det vara bara att fokusera om. nu var det sudden death och det är nervigt. men först missade stora tuna och sen satte mimmi våran straff och hela laget exploderade och alla bara slängde sig i en hög mitt på plan, det härligaste! sen var det semin då, det vill jag helst inte prata om. vi hade dom hela matchen men lyckades inte göra mål. då blev det straffar igen och denna gång gick det inte riktigt lika bra. jag var på tre av dom men ändå gick dom in, så surt! ja, sen var det match om tredjepris på sista dagen men det var ingen som orkade riktigt. vi kom fyra iår igen, allting bar som förra året. samma skola, samma klassrum, samma resultat.  men, man kan ju inte få allt. vi har varit så nära så många gånger men aldrig nått hela vägen fram. men tack för tiden med er tjejer, kommer aldrig glömma den!


Kommentarer
Postat av: Hulda

åh va roligt du verkar haft, och skitbra att komma fyra ändå :) och nu blev jag väldigtväldigt sugen på att vara tillbaka i Transtrand med alla underbara och spela fotboll med dig när vi badade den där fina dagen. fy va jag saknar det :( och jag saknar dig<3

2008-07-14 @ 21:31:46
URL: http://thepinkbird.blogg.se/
Postat av: Caroline

Alltid kommer flickor 92 vara i mitt hjärta. Vilken jävla kväll vi hade på Cosmos. Tack för en underbar vecka Johanna!

2008-07-18 @ 11:50:34
URL: http://bloggis.se/carolinejohansson
Postat av: Jakob

Vet du när du var på dalecarlia och sedan någon gång gick på dongen så såg jag dig! :) Men efter att vi hade beställt och jag hade tänkt säga hej så var du borta!

För visst satt du vid fönstret tillsammans med några andra tjejer???

2008-08-02 @ 17:00:02
URL: http://jakobohlssons.blogg.se/
Postat av: Anonym

*Donken / Mc´donalds , menar jag!

2008-08-02 @ 17:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0