USA BABY!

Så!! Jag är äntligen framme! Jag ska försöka hålla den här bloggen uppdaterad eftersom jag känner att jag inte kommer hinna hålla alla informerade om vad som händer annars.

Flyget till London gick smidigt och bra. Det va inga problem. Sen va det då flyget till Raleigh....Långt och segt. Jag sov en del men kändes ändå drygt. Tittade på filmen Rio och lite Star Trek. När vi kom fram va  det varmt, jag hade ju tjocktröja och mina nikita jeans. Jag hade även ont i huvudet och var hungrig och illamående på samma gång. Trots att jag knapt ätit något på planet så kändes det som att jag skulle kräkas då vi landade. Det var inte en smidig landning.
Men då vi kom fram möttes Paula och jag av coach Bev. och Sabina, en utbytesstudent från Nepal.  Det första jag köpte i USA var trailmix (dvs nötter och torkad frukt) och sedan en chicken quesadilla på taco bell. Det var bland det bästa jag ätit, så hungrig var jag.
Då vi kom fram på campus, som är hur vackert som helst!, så tog vi upp grejerna till våra rum. Vi fick kuddar och sängkläder vilket va jätteskönt. Jag bor på tredje våningen i Edgecombe. Sedan va det bestämt att vi skulle till Wallmart men det blev inte förrän 9-10 på kvällen. Vi (jag, Paula och Sabina) tillbringade ändå största delen av kvällen med att prata med de två tjejerna som är korridorsansvariga på andra våningen. Jättetrevliga tjejer.

Nu har jag fått sova i mitt nya rum och jag antar att min rumskompis kommer idag. Hon heter Kellie. Det ska bli spännnande att se vad hon är för typ. Snart ska jag käka frukost med coachen. Har varit ute och sprungit på morgonen. Det va skönt!

Kommentarer
Postat av: Mr.J of Götet

Lycka till! Hoppas du får det riktigt, riktigt välsignat!

2011-08-16 @ 15:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0